... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 11:47 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: امضای توافقنامه راهبردی امنیتی و اقتصادی بین آمریکا و بحرین

این توافق در نشستی در وزارت امور خارجه آمریکا، بین آنتونی بلینکن و ولیعهد و نخست وزیر بحرین، سلمان بن حمد آل خلیفه امضا شد.

سیاست شرق _ ایالات متحده و بحرین، روز چهارشنبه، یک توافقنامه استراتژیک امنیتی و اقتصادی امضا کردند که به گفته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، همکاری دفاعی و اطلاعاتی بین دو کشور را گسترش می دهد.

به نقل از رویترز، این توافق در نشستی در وزارت امور خارجه آمریکا، بین آنتونی بلینکن و ولیعهد و نخست وزیر بحرین، سلمان بن حمد آل خلیفه امضا شد.

بلینکن قبل از مراسم امضا این توافقنامه، به خبرنگاران گفت: مشتاقانه منتظر استفاده از این توافقنامه به عنوان چارچوبی برای کشورهای دیگری هستیم.

این تحول در دوره ای رخ می دهد که دولت بایدن در حال مذاکره با عربستان سعودی درباره یک پیمان دفاعی آمریکا و عربستان و احتمال توافق اسرائیل و عربستان با هدف عادی سازی روابط بین ریاض و تلاویو است.

بحرین در حال حاضر میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده و مقر فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده است. هزاران نفر از پرسنل نظامی آمریکا در بحرین مستقر هستند، بحرینی که به عنوان متحد اصلی غیر ناتو معرفی شده است.

یک مقام ارشد دولت بایدن روز سه‌شنبه، قبل از اعلام این خبر به خبرنگاران گفت که سفر ولیعهد به واشنگتن نقطه اوج نزدیک به یک سال تعامل دیپلماتیک از جمله سفرهای متعدد مقامات ارشد آمریکایی به منامه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »