... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 3:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نواز شریف، نخست وزیر اسبق پاکستان، از تبعید به خانه بازگشت

شریف از زمان عزیمت به لندن در سال 2019 برای درمان و در حین گذراندن محکومیت 14 سال زندان به اتهام فساد مالی، پا به پاکستان نگذاشته بود. 

سیاست شرق _ نواز شریف، نخست‌وزیر سه‌ دوره پاکستان، امروز شنبه، پس از چهار سال تبعید خودخواسته در لندن، به خانه بازگشت تا کمپین به را برای انتخابات اوایل سال آینده فعال کند.

به نقل از خبرگزاری «رویترز»، گفته می شود که این سیاستمدار کهنه کار ۷۳ ساله پس از ورود هواپیمای اجاره شده اش به اسلام آباد، خود را آماده خواهد کرد که به رقابت با عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، که بزرگترین رقیب او خواهد بود، بپردازد.

سخنگوی حزب وی گفت که مردم از مناطق مختلف این کشور جنوب آسیا، به سمت لاهور سرازیر شده اند.  پلیس گفت: نیروهای پلیس برای محافظت از محل تجمع مستقر شدند.

شریف از زمان عزیمت به لندن در سال ۲۰۱۹ برای درمان و در حین گذراندن محکومیت ۱۴ سال زندان به اتهام فساد مالی، پا به پاکستان نگذاشته بود. محکومیت های او همچنان به قوت خود باقی است، اما دادگاه روز پنجشنبه مقامات را از بازداشت او تا روز سه شنبه که قرار است در دادگاه حاضر شود، منع کرد.

در حالی که او به دلیل محکومیت هایش نمی تواند کاندیداتوری یا تصدی پست های دولتی شود، تیم حقوقی او می گوید که قصد دارد درخواست تجدید نظر کند و حزب او می گوید که او قصد دارد برای بار چهارم نخست وزیر شود.

پاکستان مجهز به سلاح هسته‌ای، کشوری با ۲۴۱ میلیون نفر، در حال تجربه تأثیر یک بحران اقتصادی است که در طول حکومت ۱۶ ماهه شهباز شریف، برادر کوچک‌تر نواز شریف، که پس از برکناری خان، یک دولت ائتلافی را رهبری کرد، بدتر شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »