... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - 9:19 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 13 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش‌ ها به رد صلاحیت حسن روحانی برای مجلس خبرگان

در پی رد صلاحیت حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ایران، از سوی شورای نگهبان، برخی از فعالین سیاسی، واکنش های متفاوتی به این مسئله نشان دادند.

سیاست شرق _ در پی رد صلاحیت حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ایران، از سوی شورای نگهبان، برخی از فعالین سیاسی، واکنش های متفاوتی به این مسئله نشان دادند.

احمد زیدآبادی

احمد زیدآبادی فعال سیاسی، در واکنش به خبر رد صلاحیت حسن روحانی از انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کانال تلگرامی خود نوشت:

اگر حسن روحانی به واقع رد صلاحیت شده باشد و در فرصت اعتراض، تغییری در این تصمیم صورت نگیرد، به رغم بی‌اهمیت و بی‌اثر بودن اصل ماجرا، اما مفهوم سمبلیک و نمادین آن است که: عده‌ای تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا کار خود را از اساس خراب کنند. خود کرده را هم چاره نیست متأسفانه!

حسام‌الدین آشنا

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در حساب کاربری خود در شکبه اجتماعی ایکس نوشت: «مصلحت نبود یا صلاحیت؟»

سید عباس صالحی

سید عباس صالحی، وزیر ارشاد دولت دوازدهم و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وقتی از قطار انقلاب افراد و گروه‌ها را پیاده و بلکه پرتاب و بی‌حیثیت می‌کنیم، ساده‌ترین برداشت این است که چرا سوار شویم که چنین سرنوشتی پیدا کنیم؟! و وقتی بر نامداران انقلاب چنین روا می‌داریم، تکلیف این قطار را از آغاز تا پایان تعیین کرده‌ایم!!

انقلاب و ایران را به تاراج نسپریم!»

حجت الاسلام حسین انصاری‌راد

این فعال سیاسی گفت: من هیچ‌وجهی برای این نمی‌بینم جز خواست کسانی که مصالح کشور را به درستی درک نکرده، مدیریت، جهان و نسل امروز را نمی‌شناسند. حتی راهنمایی‌های قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) را در زمینه مدیریت را در نظر نمی‌گیرند

محمدجواد آذرى جهرمى

آذری جهرمی، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی، در کانال تلگرامی خود نوشت:

نقل است که روزی فردی به پزشکی مراجعه کرد و چنین شرح حال گفت: «جناب دکتر، شرایط بدی بر جسم من حاکم شده که دست بر هر جای تنم می‌گذارم، درد می‌گیرد.» دکتر او را معاینه کرد و گفت: «بزرگوار،آنچه آسیب دیده است؛ دست شماست!»

این‌که به جز رهبر انقلاب -حفظه الله- و شهید بزرگوار رجایی، هیچ رییس جمهوری دیگری در پایان ماموریت خود، مطلوب پنداشته نشده و به نوعی طرد شده است؛ شاید مصداق داستان بالا باشد…

تعادل در ریزش و رویش‌ها، طبیعت یک سیستم زنده است. اما اگر ریزش‌ها شدت یافت و طرد کردن و محدود کردن دایره نیز به صورت ارادی و با شدت بر آن اضافه شد؛ سیستم به سمت پیری و ناکارآمدی خواهد رفت.

ایراد در سیستم را باید یافت و درمان کرد، نسخه حذف افراد یا پیاده‌سازی آنها از قطار انقلاب از ابتدا هم روشن بود که شفابخش نیست؛ روال درمان را تدبیری دیگر باید…»

حمید رسایی، فعال اصولگرا

حمید رسایی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شنیدن خبر ردصلاحیت حسن روحانی برای نمایندگی مجلس خبرگان از طرف شورای نگهبان با توجه به مستندات، عملکرد و مواضع اصلاً عجیب نبود. این اتفاق بدیهی بود. 

بله، اگر می‌شد باید به چیزهای زیادی شک کرد. 

حالا برای محاکمه روحانی و روشن شدن برخی ابهامات روزشماری کنیم.»

جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس

نماینده مشهد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کسی که استعداد و اراده سقیفه سازی را داشت توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شد

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا

محمد مهاجری، بعد از رد صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات خبرگان رهبری در توئیتی، نوشت:

«حضرات‌ فقهای شورای‌نگهبان!

شما عزیزانی که صلاحیت حسن روحانی را رد کردید، اگر درسال۱۳۵۶و اوج خفقان پهلوی در مسجد ارک حضور داشتید،جرات می‌کردید بالای منبر بروید و خمینی را امام بنامید؟

اگر چنین جرئتی داشتید به رای امروز خود ببالید و اگر چنین نیستید که اعوذ بربی و ربکم.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »