... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 11:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا، درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو می کند

مقام آمریکایی:« سریع ترین راه به سوی تشکیل کشور برای مردم فلسطین از طریق مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین با حمایت ایالات متحده و سایر شرکا است».

سیاست شرق _ یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که ایالات متحده، روز پنجشنبه، علیه درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل رای خواهد داد و این سازمان جهانی را از به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی محروم کرد.

این مقام آمریکایی در توجیه این اقدام گفت: « سریع ترین راه به سوی تشکیل کشور برای مردم فلسطین از طریق مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین با حمایت ایالات متحده و سایر شرکا است».

شورای امنیت قرار است در مورد پیش نویس قطعنامه ای رای گیری کند که به ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل توصیه می کند “کشور فلسطین به عضویت سازمان ملل پذیرفته شود.”

این قطعنامه شورا برای تصویب، حداقل به ۹ رأی موافق اعضا و بدون وتوی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه یا چین نیاز دارد.

دیپلمات ها می گویند که این اقدام می تواند از حمایت حداکثر ۱۳ عضو شورا برخوردار باشد که ایالات متحده را مجبور به استفاده از وتوی خود می کند.

فلسطینی‌ها در حال حاضر یک کشور ناظر غیرعضو هستند، به رسمیت شناختن رسمی دولتی که توسط مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ اعطا شد. اما درخواست برای عضویت کامل در سازمان ملل، باید توسط شورای امنیت تأیید شود و حداقل پس از آن حداقل باید به تصویب دو سوم مجمع عمومی برسد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت گفت: تشدید تنش‌های اخیر، حمایت از تلاش‌های حسن نیت برای دستیابی به صلح پایدار بین اسرائیل و یک کشور فلسطینی کاملاً مستقل، پایدار و مستقل را ضروری می‌کند.

وی گفت: «شکست در پیشرفت به سوی راه حل دو دولتی تنها باعث افزایش نوسانات و خطر برای صدها میلیون نفر در سراسر منطقه خواهد شد که به زندگی خود در زیر تهدید دائمی خشونت ادامه خواهند.

زیاد ابوعمرو، فرستاده ویژه دولت خودگردان فلسطین، از ایالات متحده پرسید: ” چگونه این به رسمیت شناختن و این عضویت می تواند به صلح و امنیت بین المللی آسیب برساند؟”

ابوعمرو افزود: این قطعنامه به مردم فلسطین امیدواری برای زندگی مناسب در یک کشور مستقل خواهد داد. “

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »