... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - 7:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سالیوان: آینده جنگ اوکراین قابل پیش‌بینی نیست؛ اما روسیه بازنده است!

سالیوان: هرچند که نمی توان آینده را (درباره این جنگ) پیش بینی کرد اما روسیه از قبل در این جنگ شکست خورده است.

سیاست شرق _ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت بایدن در سالگرد جنگ اوکراین، اظهار داشت که روسیه، جنگ در اوکراین را باخته است.

به نقل از تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان ، سالیوان در جریان مصاحبه با این شبکه خبری گفت که روسیه در تکمیل اهداف خود در جنگ با اوکراین ناکام مانده است.

سالیوان در این مصاحبه، با یک پیش بینی متناقض گفت: هرچند که نمی توان آینده را (درباره این جنگ) پیش بینی کرد اما روسیه از قبل در این جنگ شکست خورده است!

وی افزود: اهداف روسیه در این جنگ، محو اوکراین از روی نقشه (جغرافیایی)، با تصرف کی یف و حذف اوکراین و ضمیمه کردن آن (به خاک) خودش بود، اکنون این کشور از انجام آنها ناکام مانده و آن گونه که ما (دول غربی) پیش می رویم دیگر در موضع و موقعیتی قرار ندارد تا بتواند این کار را انجام بدهد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا از دادن برخی سلاح ها به اوکراین تعلل می کند و برخی دیگر از تسلیحات را قرار نیست به کی یف بدهد گفت: جنگنده ها اف-۱۶ قابلیت کلیدی مورد نیاز اوکراین درحال حاضر نیست.

وی افزود: اف-۱۶ مساله ای برای نبرد کوتاه مدت نیست، اف-۱۶ ها مساله ای برای دفاع دراز مدت اوکراین بوده، موضوعی که بین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره آن صحبت شد.

با گذشت یک سال از تهاجم روسیه به اوکراین، همچنان بخشی شرقی این کشور در کنترل نیروهای وفادار به روسیه قرار دارد و نبرد بین این جمهوری های خودخوانده و ارتش اوکراین که از پشتیبانی تسلیحاتی گسترده غرب برخوردار است، ادامه دارد.

تهاجم روسبه به اوکراین، پس از تلاش کی یف جهت پیوستن به ناتو و گسترش آن به مرزهای روسیه ، انجام شد، رخدادی که به بزرگترین جنگ قاره اروپا ، پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »