... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
پزشکی ۰۸ فروردین ۱۴۰۲ - 8:40 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مرگ ۱۰ درصد از کودکان ژاپنی مبتلا به سندرم حاد مغزی ناشی از کووید ۱۹

علائم اولیه شامل تشنج بود که تقریباً نیمی از بیماران ، اختلال در هوشیاری و گفتار یا رفتار غیر طبیعی را تجربه کردند.

سیاست شرق _ نتایج یک تحقیق سراسری، که اخیرا توسط یک تیم تحقیقاتی وزارت بهداشت ژاپن منتشر شده ، نشان می‌دهد بیش از ۱۰ درصد از کودکان ژاپنی که پس از ابتلا به کووید-۱۹ دچار سندرم حاد مغزی شده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.

به نقل از خبرگزاری کیودو ژاپن، این تحقیق، ۳۴ مورد آنسفالوپاتی حاد مرتبط با عفونت کووید-۱۹ را در بین افراد زیر ۱۸ سال بین ژانویه ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۲ شناسایی کرد. تیم تحقیقاتی ۳۱ بیمار را که هیچ بیماری زمینه‌ای که می‌تواند عامل ایجاد بیماری مغزی باشد، نداشتند، مورد بررسی قرار داد.

در حالی که ۱۹ کودک از ۳۱ کودک بهبود یافتند، چهار کودک جان خود را از دست دادند و ۸ کودک با عوارض تایید شدند. از این هشت نفر، پنج نفر با عوارض شدید، از جمله بیهوشی و بستری شدن در بستر و نیاز به مراقبت گزارش شدند.

علائم اولیه شامل تشنج بود که تقریباً نیمی از بیماران ، اختلال در هوشیاری و گفتار یا رفتار غیر طبیعی را تجربه کردند.

جونیچی تاکاناشی، استاد اعصاب اطفال توکیو که در مرکز پزشکی یاچیو دانشگاه پزشکی، یک تیم تحقیقاتی را رهبری می کند، گفت: “ما توصیه می کنیم سریع به بیمارستان بروید… اگر تشنج هایی که با تب رخ می دهد تا ۱۰ دقیقه متوقف نشود، از دست دادن هوشیاری ادامه می یابد یا رفتار عجیبی مشاهده می شود.” .

اکثر بیماران در ژانویه ۲۰۲۲ یا بعد از آن، زمانی که سویه Omicron ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، دچار آنسفالوپاتی حاد شدند.

اما تفاوت عمده‌ای در نسبت افرادی که علائم مغزی را در کودکان مبتلا به کووید قبل و بعد از سال ۲۰۲۲ ایجاد کردند، وجود نداشت، که نشان می‌دهد Omicron لزوماً توسعه بیماری مغزی را آسان‌تر نمی‌کند.

ایجاد آنسفالوپاتی حاد در بین کودکان تنها به عفونت کووید محدود نمی شود و همچنین روشن نموده است که مبتلایان به آنفولانزا را نیز مبتلا می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »