... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
پزشکی ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - 9:09 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ژاپن تایمز: حدود ۲۰ درصد از پزشکان در ژاپن، در معرض خطر مرگ ناشی از کار قرار دارند

پزشکانی که در بخش‌های جراحی مغز و اعصاب کار می‌کردند با 36.6 درصد ، پس از آن‌ها در بخش‌های اورژانس با 32.3 درصد، در بخش‌های جراحی با 29.7 درصد و در بخش‌های زنان و زایمان با 28 درصد بیشتر از حد آستانه کار می‌کردند

سیاست شرق _ یک نظرسنجی، توسط یک تیم تحقیقاتی وزارت بهداشت ژاپن نشان می دهد که حدود ۲۰ درصد از پزشکان در این کشور، بیش از ۹۶۰ ساعت در سال، اضافه کار می کنند که معادل آستانه ۸۰ ساعت در ماه، برای خطر مرگ ناشی از کار بیش از حد است.

به نقل از ژاپن تایمز، در این نظرسنجی که در ژوئیه ۲۰۲۲ انجام شد، پاسخ‌های ۱۹۸۷۹ پزشک در ۵۴۲۴ بیمارستان در سراسر کشور جمع‌آوری شد. از این تعداد، شرایط کار هفتگی برای ۱۱۴۶۶ پزشک تمام وقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این نظرسنجی نشان داد که ۲۰.۴ درصد از پزشکان تمام وقت بیش از ۶۰ ساعت در هفته کار می کردند، که بیش از ساعات کار قانونی هفتگی ۴۰ ساعت است تا اضافه کاری تخمینی بیش از ۹۶۰ ساعت در سال باشد.

پزشکانی که در بخش‌های جراحی مغز و اعصاب کار می‌کردند با ۳۶.۶ درصد ، پس از آن‌ها در بخش‌های اورژانس با ۳۲.۳ درصد، در بخش‌های جراحی با ۲۹.۷ درصد و در بخش‌های زنان و زایمان با ۲۸ درصد بیشتر از حد آستانه کار می‌کردند

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رویه گسترده کارکردن طولانی مدت به لطف اصلاحات در سبک کار، نسبت پزشکان با ساعات کاری طولانی نسبت به نظرسنجی قبلی در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

سهم پزشکانی که ۶۰ ساعت یا بیشتر اما کمتر از ۷۰ ساعت در هفته کار می کنند از ۱۸.۹ درصد به ۱۲.۱ درصد کاهش یافته است در حالی که پزشکانی که ۷۰ ساعت یا بیشتر اما کمتر از ۸۰ ساعت در هفته کار می کنند از ۱۰.۴ درصد به ۵.۴ درصد کاهش یافته است.

نسبت پزشکانی که کمتر از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند از ۱۳.۷ درصد به ۲۲.۵ درصد افزایش یافته است، در حالی که پزشکانی که ۴۰ ساعت یا بیشتر کار می کنند اما کمتر از ۵۰ ساعت کار می کنند از ۲۲.۳ درصد به ۳۲.۷ درصد افزایش یافته است.

حدود ۳۰ درصد از پزشکان گفتند که گرفتن مرخصی استحقاقی آسان تر از یک سال قبل شده است.

مهلت پنج ساله برای پزشکان در سقف ساعات اضافه کاری، که بر اساس قانون اصلاح سبک کار که در سال ۲۰۱۹ اجرایی شد، قرار است در سال مالی ۲۰۲۴ منقضی شود.

سوئیچی کویکه، رئیس تیم تحقیقاتی وزارت بهداشت و استاد مرکز پزشکی اجتماعی در دانشگاه پزشکی جیچی در استان توچیگی، گفت که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا اصلاحات شیوه کار در بیمارستان ها را ارتقا بخشد.

او گفت: «در حالی که اصلاحات تا حدی پیشرفت کرده است، تفاوت‌ها بین بخش‌های بالینی مشخص شده است.

کوئیکه گفت: «اگرچه ساعات کار کاهش یافته است، اما زمان برای تحقیق در مورد مراقبت های پزشکی جدید و آموزش جوانان نیز در حال کاهش است. “ترویج اصلاحات در سبک کار با حفظ کیفیت مراقبت های پزشکی یک چالش دشوار است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »