... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - 0:56 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: اتحادیه اروپا از ایران خواست، در ممانعت از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدید نظر کند

استانلو: اتحادیه اروپا به شدت نگران تصمیم ایران برای لغو اعتبارنامه چند بازرس مجرب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت و راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای این کشور است.

سیاست شرق _ اتحادیه اروپا، روز یکشنبه از ایران خواست تا در تصمیم خود برای ممانعت از چندین بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای نظارت بر فعالیت‌های اتمی تهران منصوب شده‌اند، تجدید نظر کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پیتر استانو، سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: «اتحادیه اروپا به شدت نگران تصمیم ایران برای لغو اعتبارنامه چند بازرس مجرب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت و راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای این کشور است».

در این بیانیه آمده است: “به ویژه تاثیر مستقیم و شدید این تصمیم بر توانایی آژانس برای انجام فعالیت های راستی آزمایی که شامل نظارت بر برنامه جامع اقدام مشترک است، بسیار نگران کننده است. اتحادیه اروپا از ایران می خواهد که بدون تاخیر در تصمیم خود تجدید نظر کند.”

به گزارش سیاست شرق، در پی صدور بیانیه ضد ایرانی در شورای حکام با همراهی کشورهای غربی، جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به آن، اعتبارنامه چند بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی را لغو نمود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »