... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - 0:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

عیادت امیرعبداللهیان از دکتر علی‌اصغر عالمی در دامغان

امیرعبداللهیان: عشق به ایران و سرزمین مادری در کلام و عمل این فرهیخته‌ی خیراندیش جاری است. ‏از خدای سبحان برای استاد، سلامتی کامل آرزومندم.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق)، از عیادت از دکتر «علی‌اصغر عالمی» در دامغان، خبر داد.

به نقل از وبسایت وزارت امورخارجه، امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«در منزل دکتر علی‌اصغر عالمی در دامغان حضور یافتم و جویای احوالش شدم.

در منزل دکتر علی‌اصغر عالمی در دامغان حضور یافتم و جویای احوالش شدم. وی استاد بازنشسته دانشگاه بالتیمور مریلند آمریکا و از خیرین دانشگاهی در ایران است.

 عشق به ایران و سرزمین مادری در کلام و عمل این فرهیخته‌ی خیراندیش جاری است. ‏از خدای سبحان برای استاد، سلامتی کامل آرزومندم.»

به گزارش سیاست شرق، دکتر علی اصغر عالمی فرزند مدیر عالمی، متولد دامغان است و اجداد او اهل روستای حجاجی دامغان بوده اند و ایشان سالها ساکن امریکا بودند و البته سالی ۳ – ۴ بار برای دید و بازدید به وطن و شهرستان خویش ( دامغان ) مراجعت می نمود.

مدرک تحصیلی او، دکترای تخصصی (PHD) در رشته ی آگرونامی ( شاخه ای از مهندسی کشاورزی و باکتری شناسی) از دانشگاه بالتیمور مریلند امریکا است . ایشان در گذشته در ایران مسئولیت های بزرگ کشوری را بر عهده داشته اند که از جمله آن می توان به معاون مدیر کل شیلات ایران اشاره نمود و همچنین در کشور امریکا و در شهر بالتیمور نیز همواره از افراد مسئول و تاثیر گذار و صاحب منصب بوده و هستند .

دکتر علی اصغر عالمی، هم در ایران دستی در امور خیر دارند و هم در امریکا . دکتر علی اصغر عالمی به عنوان خیر برگزیده از سوی نهاد کتابخانه های کشور معرفی و در آذر ماه سال ۱۳۸۸ از ایشان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد. ایشان هدف خود از پيشقدم شدن در ساخت كتابخانه را اشاعه فرهنگ كتابخواني در شهرستان دامغان عنوان كرد و افزود: ارزش ساخت كتابخانه به عنوان مركز اطلاع‌رساني و پرورش دانايي كمتر از درمانگاه، بيمارستان و مسجد نيست.

 به نقل از “ایبنا” این کتابخانه با نام «مدیر عالمی»، واقع در منطقه باغ عالمی شهرستان دامغان در سال ۱۳۷۴ و با زیربنای ۴٠٠ متر مربع به همت دکتر علی اصغر عالمی احداث گردیده که به این تریتب عنوان اولین کتابخانه خیرساز استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

 از دیگر امور خیریه دکتر علی اصغر عالمی می توان به پرداخت کمک هزینه جهت بورس تحصیلی برخی دانشجویان ممتاز در دانشگاه علوم پایه دامغان اشاره کرد که ایشان کمک های مالی را در این زمینه به دانشگاه علوم پایه دامغان اهدا می نمودند.

همچنین در زمینه دانشگاهی در خارج از ایران ایشان هر ساله جایزه ای نقدی را به دانشجویان ممتاز خارجی (غیر امریکایی ) در دانشگاه بالتیمور مریلند اهدا می نمایند این کار تقریبا سی سال با همت دکتر علی اصغر عالمی و خانواده اشان صورت می پذیرد . و از آنجا که دکتر علی اصغر عالمی در شهر بالتیمور و دانشگاه آن ، فردی بسیار تاثیر گذار و با نفوذ هستند همواره از این نفوذ خود جهت کمک به ایرانیان و مسلمانان بهره می برند و همواره شاهد جهد تلاش ایشان جهت اهدای امتیازاتی مذهبی و دینی به مسلمانان همانند سایر ادیان چه در دانشگاه و چه در شهر بالتیمور بوده ایم.

حس وطن دوستی از ویژگی های بارز شخصیتی دکتر علی اصغر عالمی است، بگونه ای که ایشان و همسرشان در «سیسیل کانتی» واقع در ایالت مریلند امریکا، مزرعه ای داشتند که تصمیم گرفتند که آنها را تفکیک کرده، دست به شهرک سازی بزنند و به اسم دامغان نامگذاری کنند که این نام در امریکا پذیرفته شده نبوده و اجازه آن را نمی دادند ، به گفته دکتر عالمی، حدود نه سال طول کشید و ایشان اصرار نمودند و به دادگاه ایالتی رفتند و آمدند تا بالاخره مجوز این شهرک با نام دامغان در سیسیل کانتی ایالت مریلند صادر شد .

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »