... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 8:19 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا، قطعنامه شورای امنیت، برای آتش‌بس در غزه را، وتو کرد

آمریکا در جلسه شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی این ۲ کشور که خواستار توقف بشردوستانه درگیری‌ها شده بودند را به دلیل آنچه عدم محکومیت حماس عنوان شد، وتو کرد.

سیاست شرق _ آمریکا، قطعنامه پیشنهادی روسیه و امارات به شورای امنیت سازمان ملل، برای «توقف بشردوستانه» درگیری‌ها میان حماس و اسراییل جهت ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در نوار غزه را، وتو کرد.

به نقل از وبسایت سازمان ملل متحد، در جلسه امروز (چهارشنبه) شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات و روسیه که خواستار آتش بس در غزه شده بودند را، وتو کرد.

اما آمریکا، در جلسه شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی را، به دلیل آنچه عدم محکومیت حملات حماس عنوان شده، وتو کرد.

لیندا توماس-گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در شورای امنیت، وتوی قطعنامه را، به دلیل عدم محکومیت حماس به دلیل حملات به اسراییل، عنوان نمود

متن قطعنامه خواستار آتش‌بس بشردوستانه، آزادی همه گروگان‌ها، دسترسی به کمک‌ها و تخلیه امن غیرنظامیان شده بود.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با ابراز تأسف از عدم تصویب قطعنامه توسط شورای امنیت ، «نیت خودخواهانه بلوک غرب» را مقصر دانست.

او گفت که هیأت های کشورهای غربی «اساساً بر امیدهای جهانی برای پایان دادن به خشونت توسط شورا ضربه زدند».

نبنزیا خاطرنشان کرد که این رای نشان داد که کشورهایی از پایان دادن به خشونت و ارائه کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کنند، و کشورهایی که جلوی پیام واحد “برای منافع صرفا خودخواهانه و سیاسی” را می‌گیرند.

نماینده روسیه گفت: “ما به شدت نگران فاجعه انسانی بی سابقه در غزه و خطر بسیار بالای گسترش درگیری هستیم.”

ریاض منصور، ناظر دائمی دولت ناظر فلسطین در سازمان ملل، از شورای امنیت خواست تا براساس اصول حقوق بین الملل “بدون استثنا” هدایت شود.

این سیگنال را ارسال نکنید که زندگی فلسطینیان اهمیتی ندارد. جرات نکنید بگویید اسرائیل مسئول بمب هایی که بر سرشان می ریزد نیست.»

آقای منصور خاطرنشان کرد که آنچه در غزه اتفاق می افتد یک عملیات نظامی نیست، بلکه یک حمله تمام عیار علیه مردم او و قتل عام علیه غیرنظامیان بی گناه است.

او گفت: «هیچ جای غزه امن نیست، خانواده‌ها هر شب در آغوش می‌گیرند و نمی‌دانند برای آخرین بار است یا نه».

آلبانی، برزیل، چین، اکوادور، فرانسه، گابن، غنا، ژاپن، مالت، موزامبیک، سوئیس و امارات از جمله کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای مثبت داده بودند.

روسیه و انگلیس به این قطعنامه رأی ممتنع دادند و آمریکا تنها مخالف این قطعنامه بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »