... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - 7:55 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

خبرگزاری فرانسه: شهردار پاریس، نشان افتخار اهدایی به محمود عباس را پس گرفت

هیدالگو در پیامی به محمود عباس اعلام کرد: اظهاراتی که مطرح کردید، با ارزش‌های جهانی ما و حقیقت تاریخی هولوکاست مغایرت دارد، در نتیجه دیگر نمی‌توانید این نشان افتخار را داشته باشید.

سیاست شرق _ دفتر شهردار پاریس امروز (جمعه) اعلام کرد که شهردار این شهر، بالاترین نشان افتخار اهدایی به محمود عباس را در پی اظهارات اخیر وی پیرامون دلیل کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم، پس گرفته است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر آن هیدالگو، شهردار پاریس، اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بعد از اینکه کشتار یهودیان اروپا را توجیه کرد، دیگر شایسته داشتن نشان افتخار «گرند ورمیل» نیست.

هیدالگو در پیامی به محمود عباس اعلام کرد: اظهاراتی که مطرح کردید، با ارزش‌های جهانی ما و حقیقت تاریخی هولوکاست مغایرت دارد، در نتیجه دیگر نمی‌توانید این نشان افتخار را داشته باشید.

کنسولگری فرانسه در قدس نیز درخصوص سخنان عباس گفته بود که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز سخنان محمود عباس را محکوم کرده و از وی خواسته بود که به خاطر اظهاراتش عذرخواهی کند.

اما جنبش فتح به شدت کمپین تحریک رژیم صهیونیستی و انعکاس‌های جهانی آن علیه محمود عباس را که بر اساس سخنان منسوب به وی و سخنان ساختگی و خارج شده از ساختار خود صورت می‌گیرد، محکوم کرد.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان اعلام کرد که موضع محمود عباس نسبت به این مساله کاملاً شفاف و مستند است و او کاملاً هولوکاست را محکوم می‌کند و با یهودستیزی مخالف است.

محمود عباس، پیش از این، در اظهاراتی گفته بود که یهودیان در هولوکاست به دلیل «نقش اجتماعی» و نه مذهبی به قتل رسیده اند و گفت که «صحت ندارد» که آدولف هیتلر «یهودیان را به خاطر یهودی بودن آنها کشت».

او همچنین گفت که اروپایی ها یهودیان را “به دلیل ربا و پول” هدف قرار داده بودند.

مدالی برای صلح

محمود عباس تقریباً هشت سال پیش در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ مدال پاریس را دریافت کرد تا او شهروند افتخاری این شهر باشد.

هیدالگو با اشاره به مشارکتی که بین استارتاپ‌های مستقر در پاریس و سازمان ها در رام‌الله امضا شد، گفت: «به‌عنوان «به رسمیت شناختن اقدامات او، به نفع صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها» است.

هیدالگو در آن زمان در شبکه های اجتماعی نوشت: «صلح پایدار تنها با حمایت از اقدام در زمین به دست می آید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »