... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - 10:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سنای آمریکا، با طرح کمک به اوکراین و اسرائیل مخالفت کرد

طرح بایدن برای کمک امنیتی به اوکراین و اسرائیل در مجلس سنای آمریکا، در حالی با شکست روبرو شد، که این لایحه شامل بودجه  «۱۱۰.۵میلیارد دلاری» بود، ولی نتوانست ۶۰ رأی موافق لازم را در رای‌گیری دو حزبی به دست آورد.

سیاست شرق _ سنای آمریکا، با طرح رئیس جمهوراین کشور، برای کمک‌ چندین میلیارد دلاری به اوکراین و اسرائیل مخالفت کرد.

به نقل از “سی ان ان” (CNN)، جمهوری‌خواهان به اتفاق آرا به این لایحه رأی منفی دادند. آنها گفته‌اند سیاست مرزی و مهاجرتی آمریکا باید در اولویت قرار بگیرد.
طرح بایدن برای کمک امنیتی به اوکراین و اسرائیل در مجلس سنای آمریکا، در حالی با شکست روبرو شد، که این لایحه شامل بودجه  «۱۱۰.۵میلیارد دلاری» بود، ولی نتوانست ۶۰ رأی موافق لازم را در رای‌گیری دو حزبی به دست آورد، مجلس سنا صد عضو دارد.

تمام جمهوری‌خواهان سنا به این لایحه رأی منفی دادند. حتی سناتور مستقل برنی سندرز، که معمولاً با دموکرات‌ها همراه است، اما در مورد تأمین مالی “استراتژی نظامی غیرانسانی کنونی” اسرائیل علیه فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کرده بود، نیز به این لایحه رأی منفی داد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا نیز به دلایل رویه‌ای رای “نه” داد تا به این لایحه پیشنهادی امکان بازنگری داده شود.

جمهوری‌خواهان با رای منفی خود می‌خواهند خواسته‌های خود را برای سیاست سختگیرانه‌تر مهاجرت و کنترل مرزهای جنوبی تحقق ببخشند. آن‌ها همچنین خواهان پاسخگویی بیشتر در مورد پول مالیات‌دهندگان آمریکایی هستند که به خارج از کشور سرازیر می‌شود.

گفته می شود، توافق بر سر بودجه جدید تنها زمانی امکان‌پذیر است که کمک به اوکراین حذف شود، به ویژه در میان جمهوری‌خواهان مقاومت جدی در برابر ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به دولت کی‌یف وجود دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »