... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 11:54 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سناتور آمریکایی: آمریکا نمی‌تواند به تأمین مالی ماشین جنگی نتانیاهو ادامه دهد

به نقل از وبسایت کنگره آمریکا، سناتور برنی سندرز همچنین اعلام کرد که سربازان اسرائیلی به کسانی که کمک می‌خواستند، شلیک کردند.

سیاست شرق _ یک سناتور آمریکایی، خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد و در این ارتباط اعلام کرد: «ایالات متحده باید فوراً مداخله کند و مستقیماً به نیازمندان غزه کمک کند.»

به نقل از وبسایت کنگره آمریکا، سناتور برنی سندرز همچنین اعلام کرد که سربازان اسرائیلی به کسانی که کمک می‌خواستند، شلیک کردند.

به گفته سناتور برنی سندرز، صدها هزار کودک فلسطینی در غزه در آستانه قحطی هستند. این سناتور آمریکایی همچنین گفت که ایالات متحده نمی‌تواند به تأمین مالی ماشین جنگی نتانیاهو ادامه دهد.

سندرز در نامه ای که ۱۲ دسامبر برای بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال نمود، استدلال کرد که پاسخ نظامی اسرائیل در غزه به یک “جنایت جمعی” تبدیل شده است و “ارائه ۱۰.۱ میلیارد دلار کمک نظامی اضافی” فراتر از سیستم های دفاعی برای محافظت از غیرنظامیان اسرائیلی “غیر مسئولانه خواهد بود”.  

او هشدار داد که “کارزار نظامی اسرائیل در میان برخی از تاریک ترین فصل های تاریخ مدرن ما، به یادگار خواهد ماند” او اشاره کرد که بیش از ۱۳۰ کارگر سازمان ملل متحد تا اواسط دسامبر در درگیری جان خود را از دست داده اند.  

کانال ۱۳ اسرائیل هم در گزارشی اعلام کرده است که رئیس شین بت از کابینه نتانیاهو خواسته تا در مورد اعمال محدودیت‌های بیت المقدس در ماه رمضان سریع تصمیم بگیرند. براساس این گزارش، رئیس شین بت هشدار داده است که ابهام در مورد محدودیت‌های بیت المقدس در ماه رمضان خطرناک است و به وخامت اوضاع منجر می‌شود.

همچنین سناتور دموکرات آمریکا، «پتی موری»، ادامه جنگ غزه را نشان دهنده شکست تل آویو عنوان کرد. 

این سناتور آمریکایی درباره ادامه جنگ غزه گفت: « بدون شک، ادامه جنگ توسط دولت راست افراطی نتانیاهو یک شکست استراتژیک است.»

سناتور ورمونت نیز، ماه گذشته در مجلس سنا گفت: «من فکر نمی‌کنم که ما باید ۱۰.۱ میلیارد دلار به دولت راست‌گرا و افراطی نتانیاهو اختصاص دهیم تا رویکرد نظامی فعلی خود را ادامه دهد.» کاری که دولت نتانیاهو انجام می دهد، غیراخلاقی است، نقض قوانین بین المللی است و ایالات متحده نباید در این اقدامات شریک باشد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »