... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 7:58 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

پرواز بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا بر فراز خلیج فارس

مقامات نظامی ایالات متحده گفتند که دو هواپیمای لنسر بی۱-بی نیروی هوایی آمریکا پس از بلندشدن از بریتانیا و در حین عبور از خلیج‌فارس، به هواپیماهای پنج ارتش خاورمیانه پیوستند.

سیاست شرق _ در آخرین مانور نظامی آمریکا در منطقه، هواپیماهای جنگی اسرائیل، اردن و عربستان سعودی، در کنار بمب‌افکن‌های بی۱ آمریکا بر فراز خاورمیانه پرواز کردند.

به نوشته پایگاه المانیتور، مقامات نظامی ایالات متحده گفتند که دو هواپیمای لنسر بی۱-بی نیروی هوایی آمریکا پس از بلندشدن از بریتانیا و در حین عبور از خلیج‌فارس، به هواپیماهای پنج ارتش خاورمیانه پیوستند.

نقطه اوج این رزمایش شلیک مهمات جنگی توسط بمب‌افکن‌های آمریکایی بر روی میدان‌های آموزشی عربستان سعودی و اردن و سپس حرکت آن‌ها به سمت پایگاهی در اسپانیا بود.

یک مقام دفاعی به المانیتور گفت که در طول این رزمایش، هواپیماهای بی۱-بی موشک‌های کروز «AGM-158A JASSM» و بمب‌های ۲۵۰ کیلوگرمی «GBU-38» را علیه چند هدف شبیه‌سازی‌شده به کار بردند.

مقامات گفتند که پنتاگون هویت دو کشور خاورمیانه را که بنا به درخواست خودشان در رزمایش شرکت کرده بودند را افشا نمی‌کند.

اهمیت رزمایش

رزمایش گروه ضربت بمب‌افکن‌ها یک روز پس از دیدار آنتونی بلینکن، دیپلمات ارشد واشنگتن با وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در عربستان سعودی آغاز شد. دیدار بلینکن از عربستان، بخشی از تلاش‌های دولت بایدن برای کاهش اختلافات اخیر خود با ریاض و متقاعدکردن کشورهای عربی در مقابل ایران است، این در حالی است که پایتخت های عربی، بتدریج در حال عادی سازی روابط خود با تهران هستند.

در سال‌های اخیر و به طور دوره‌ای، ایالات متحده بمب‌افکن‌های استراتژیک خود را بر فراز خاورمیانه فرستاده و اقدام به مانور با متحدین منطقه ای خود نموده است.

از زمانی که دولت‌های عربی امارات، بحرین و مراکش روابط رسمی خود با اسرائیل را در سال ۲۰۲۱ برقرار کردند، خلبانان برخی کشورهای عربی و اسرائیلی در کنار بمب‌افکن‌های آمریکایی پرواز کرده‌اند.

این رزمایش همچنین در حالی برگزار شد که بلینکن از طرف واشنگتن تلاش دارد که محمد بن سلمان را برای عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل قانع کند.

در حالی که پنتاگون نیروهای خود را به بازدارندگی علیه روسیه و چین اختصاص می‌دهد، دولت بایدن تلاش کرده تا همچنان، حضور فعال خود را در منطقه، به رهبران کشورهای عربی نشان دهد.

هرچند مقامات پنتاگون به دنبال تهییج ارتش‌های منطقه جهت تقویت توانایی‌های نظامی خود به کمک آمریکا هستند؛ اما مقامات ارشد منطقه همچنان نسبت به قرارگرفتن در بلوکی به رهبری آمریکا و اسرائیل علیه ایران، مردد هستند.

آمریکا بزرگترین صادرکننده سلاح به کشورهای عربی منطقه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »